Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Říkej mi Natašo - z deníčku příležitostné pracovnice v pohostinství

Z bůhvíjakého popudu jsem se koncem září rozhodla využít svůj volný čas k brigádě. K vinárnám, hospůdkám a barům mám  od mládí velmi kladný poměr. Proto moje volba padla na sympatickou restauraci nedaleko mého bydliště. Doteď jsem ji znala jen jako hýčkaná zákaznice, a tak mě kromě drobného finančního příspěvku do rodinného rozpočtu zajímalo hlavně jejich „know how“. Tedy jak se to dělá, aby se host na…jedl a zaměstnanec zůstal celý.

Přátelům jsem sdělila, že jsem zvítězila v konkurzu na „Ukrajinku“ (zřejmě díky dosaženému středoškolskému vzdělání, znalosti 3 cizích jazyků a dvacetileté praxi v cestovním ruchu). O svých budoucích úkolech jsem měla představu dosti mlhavou.

Někde něco utřu, vytřu, v kuchyni vypomohu radou, občas přiložím ruku k dílu a nandat nádobí do myčky zvládnu levou zadní. Ó, jak jsem se mýlila!

3.10. Loupu brambory (jde mi to docela dobře, ale to množství! Naše rodina by to měla na celý rok!)

4.10. Loupu brambory

5.10. Brambory došly (hurá),  loupu cibuli

8.10. Dovezli další brambory hned dva pytle = loupu brambory

9.10. Povýšila jsem – škrábu mrkev

(Kromě těchto činností ještě po ránu uklízím v sále i na WC, přes poledne obsluhuji myčku, která je vybíravá – neumyté talíře nesnáší, takže je musím napřed ručně umýt a ona je pak přešplouchne, o finální lesk skleniček, příborů a talířů se opět postará „Nataša“=já. Což ale nic není proti horám nádobí z kuchyně – nebýt oba pánové kuchaři  sympaťáci a srandisté tak jim to hodím na hlavu a pak spáchám harakiri! Nožem kuchyňským – je jich tam na výběr….

13.10. Krájím cibuli na jemno (má jí být plný kyblík, bože!)

14.10. Opět škrábu mrkev (není to zrovna intelektuální činnost a tak mě při tom začínají napadat podivné myšlenky – hele tahle mi připomíná Karla – velikost nic moc, ale snaha byla. Ahoj Rudolfe – promiň, trochu ti seříznu špičku. Tedy Pepo, tebe bych tu nečekala, to tvoje typické prohnutí učinilo jistě i po mně mnohou ženu šťastnou… Omlouvám se, možná jsem trochu vulgární, ale už jste někdy škrabali 25 kilo mrkve?)

17.10. Loupu česnek

18.10. Dnes to byl tzv. „masakr“. Krásné počasí vylákalo kvanta hostů k návštěvě restaurace a přilehlé zahrádky. Chci pracovat v Hospodě na mýtince, tam nelezou lidi! Nemám je ráda, zvláště ty, co nedojídají svíčkovou. Za celý den jsem se nestihla vyčůrat natož najíst!

19.10. Jestli to včera byl masakr, tak nevím jak nazvat dnešek - snad Waterloo. Už i velmi hbitým a pohodovým kuchařům došel humor, nestíhali a tak byl vyhlášen „stop stav“ a asi půl hodiny se nebraly objednávky na jídlo. Je to něco jako vyvěšení bílého praporu v bitvě. Převaha hostů oproti personálu byla jasná – poměr tak 20 ku jednomu! Opět jsem nepila, nejedla a nečůrala. Po posledním umytém nádobí se plazím domů za tmy, totálně zničená. Už nikdy tam nevkročím!

22.10. Loupu brambory 

(Pokračování příště?)

P.S. Je nález použité dětské pleny na pánských záchodech důkazem vítězství ženské emancipace v našich krajích?

Autor: Martina Franzová | pátek 24.10.2014 7:23 | karma článku: 19,83 | přečteno: 1249x
  • Další články autora

Martina Franzová

Nebyl to medvěd, byl to Vašek (Havel)

Dostala se k nám důvěryhodná, ale zatím z jiného zdroje neověřená informace, že v oblasti kolem obce Hlavenec severně od Brandýsa n.Labem-Staré Boleslavi se pohybuje medvěd. Může se jednat o jedince uprchlého ze zajetí nebo

17.1.2022 v 8:19 | Karma: 9,66 | Přečteno: 314x | Diskuse| Společnost

Martina Franzová

Jsem nepřítel lidu

Včera jsem nebyla vpuštěna do kina, přestože jsem si zakoupila lístek a pořídila kvůli tomu PCR test, dále doložila aktuálním laboratorním testem, že mám protilátky, tudíž jsem covid prodělala, jen na to nemám papír!

1.12.2021 v 8:46 | Karma: 37,05 | Přečteno: 1211x | Diskuse| Společnost

Martina Franzová

Nebudu už držet ....!

Co se to stalo se mnou a světem? Když považuji za vítězství, že jsem mohla vstoupit do restaurace bez prokázání svého zdravotního stavu? že jsem se sice při příchodu na koncert vážné hudby prokázala jakýmsi kusem papíru na jakési

15.11.2021 v 8:05 | Karma: 31,02 | Přečteno: 994x | Diskuse| Společnost

Martina Franzová

Sdílejte, než to dají na miniblog - rozhovor se skutečným vědcem a Člověkem

Můj minulý blog jako upozornění na výborný rozhovor s prof.RNDr.Jaroslavem Turánkem, CSc. DSc. má podle adminů iDnes "malou informační" hodnotu! Proto byl vyloučen z titulní strany, zajímavé, že...

19.8.2021 v 23:31 | Karma: 23,83 | Přečteno: 756x | Diskuse| Hyde park

Martina Franzová

Sdílejte, než to smažou - rozhovor se skutečným vědcem a Člověkem

Jarmark s vakcínami, ohrožení zdraví našich děti, to je velmi stručně obsah rozhovoru s profesorem RNDr,Jaroslavem Turánkem, CSc, DSc.. Poslechněte si ho, bude to náročné, ale zásadní pro rozhodování, zda očkovat či neočkovat!

18.8.2021 v 22:46 | Karma: 21,39 | Přečteno: 936x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  11:35

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

  • Počet článků 142
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1335x
Už snad konečně dospělá, přesto romantická samoživitelka. Majitelka svérázných názorů a snad i smyslu pro humor.

Seznam rubrik