Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Utekl jsem od manželky k mamince aneb Xenofóbní výchova dítek v Čechách

"Utekl jsem od manželky k mamince, vodila si do kvartýru cizince, za svůj život byla nejdál na Slapech, tak si snaží vynahradit na chlapech, svoji dávnou touhu, poznat celej svět"                

Kolikrát asi v tom nejcitlivějším věku zasáhl nevinnou dušičku našich dětí tento folkový protestsong hanáckého barda Karla Plíhala?  Úderný refrén často pronikl až do jejich pokojíčku z našeho retro gramofonu, kde se otáčelo tmavě modré LP Kluziště. Těch pár slov prostě zafixovaly!  Není divu, že následky naší nedbalé výchovy se projevily tak fatálně až nyní v jejich rané dospělosti. Marné je teď se ptát, kde se stala chyba? Kdo je odpovědný za jejich pokřivený světový názor? My,  rodiče nebo sám autor? Pozdě Plíhala honiti!  Melodický tradicionál opatřil tento bodrý Moravák  již někdy v osmdesátkách textem vskutku nadčasovým. Bohužel, teď po létech explodoval v myslích našich potomků jako časovaná bomba.

„Načapal jsem u ní jednou Japonce

Daroval jí korále až z Jablonce

Jindy zase s jedním chlápkem z Taiwanu

Znesvětili okrem spálně aj vanu“

Kolikrát už jsme naše mládežníky vyzývali k návštěvě Kliniky, nemají zájem! Snad jen o poli-kliniku a to jen v nejnutnějších případech… Na sluníčko chodí rádi, se sluníčky nikoli. Cizince prostě doma nechtějí, prý to říkal strejda Karel.

„Pozvala si domů čtyři Araby

Za poslední LP desku od ABBY

Někdy byla zatížená na Indy

Portugalce nechala si na jindy“

Kolikrát mi dcera opakovala, že přestala považovat své vietnamské spolužáky za cizince už na prvním stupni základky. Prý,  co je tak cizokrajného na někom, kdo mluví stejně dobře česky jako ona a ještě se jmenuje Franta nebo Lenka. Tato „krycí jména“ jim bývala přidělena kvůli zjednodušení komunikace a možná také proto, že se jich většina jmenuje Nguyen (tedy příjmením). 

Jo, jsou to paradoxy – na jedné straně naše dcera nechce domů Araby ani za LP desku od Adele, ale na demonstrace polovičního Japonce to  chodí,  hlavně na jeho fejsbuku je pečená..

Možná to bude tím, že dnešní povyrostlé děti už nemají tu touhu „poznat celej svět“. Na Slapech už byli jako malí prckové, ale také v Řecku a na Maltě. Jsem ráda, že jsme se tam před léty podívali, teď už se nám tam tak nějak nechce…

„Když jsem našel u ní chlapa z Bejrútu

Nemoh´už jsem trpět ani minutu

Hlavu jsem měl těžkou jako z olova

Opustil jsem navždy teplo domova“

Kolikrát si říkám, neměli jsme jim v útlém věku raději přehrávat Beethovenovu devátou? Taková Óda na radost by určitě zapůsobila, vychovali bychom z nich uvědomělé multikulturní Evropany a ne párek roztomile „xenofóbních  a rasistických Čecháčků“ jako jsem já!

„Ještě jsem se vracel zpátky pro šálu

Už tam svlíkal kabát chlápek z Nepálu

Utekl jsem od manželky k mamince

Nezveme si domů žádné cizince

Když tak jenom strejdu

Z Český Třebový“

 

Díky Karle Plíhale!

Autor: Martina Franzová | středa 22.6.2016 10:36 | karma článku: 23,30 | přečteno: 1195x
  • Další články autora

Martina Franzová

Nebyl to medvěd, byl to Vašek (Havel)

Dostala se k nám důvěryhodná, ale zatím z jiného zdroje neověřená informace, že v oblasti kolem obce Hlavenec severně od Brandýsa n.Labem-Staré Boleslavi se pohybuje medvěd. Může se jednat o jedince uprchlého ze zajetí nebo

17.1.2022 v 8:19 | Karma: 9,66 | Přečteno: 314x | Diskuse| Společnost

Martina Franzová

Jsem nepřítel lidu

Včera jsem nebyla vpuštěna do kina, přestože jsem si zakoupila lístek a pořídila kvůli tomu PCR test, dále doložila aktuálním laboratorním testem, že mám protilátky, tudíž jsem covid prodělala, jen na to nemám papír!

1.12.2021 v 8:46 | Karma: 37,05 | Přečteno: 1211x | Diskuse| Společnost

Martina Franzová

Nebudu už držet ....!

Co se to stalo se mnou a světem? Když považuji za vítězství, že jsem mohla vstoupit do restaurace bez prokázání svého zdravotního stavu? že jsem se sice při příchodu na koncert vážné hudby prokázala jakýmsi kusem papíru na jakési

15.11.2021 v 8:05 | Karma: 31,02 | Přečteno: 994x | Diskuse| Společnost

Martina Franzová

Sdílejte, než to dají na miniblog - rozhovor se skutečným vědcem a Člověkem

Můj minulý blog jako upozornění na výborný rozhovor s prof.RNDr.Jaroslavem Turánkem, CSc. DSc. má podle adminů iDnes "malou informační" hodnotu! Proto byl vyloučen z titulní strany, zajímavé, že...

19.8.2021 v 23:31 | Karma: 23,83 | Přečteno: 756x | Diskuse| Hyde park

Martina Franzová

Sdílejte, než to smažou - rozhovor se skutečným vědcem a Člověkem

Jarmark s vakcínami, ohrožení zdraví našich děti, to je velmi stručně obsah rozhovoru s profesorem RNDr,Jaroslavem Turánkem, CSc, DSc.. Poslechněte si ho, bude to náročné, ale zásadní pro rozhodování, zda očkovat či neočkovat!

18.8.2021 v 22:46 | Karma: 21,39 | Přečteno: 936x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

  • Počet článků 142
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1335x
Už snad konečně dospělá, přesto romantická samoživitelka. Majitelka svérázných názorů a snad i smyslu pro humor.

Seznam rubrik